Terms of service

OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro nákup zboží na e-shopu Oumai dostupném na webových stránkách Oumai.cz

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Těmito obchodními podmínkami je stanoven vztah mezi společností Wompower s.r.o., IČO: 214 12 006, se sídlem v Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 401559, jako prodávajícím a provozovatelem e-shopu Oumai, a zákazníkem (kupujícím), který s prodávajícím při nákupu zboží na e-shopu uzavírá kupní smlouvu.
    2. Právní vztahy mezi kupujícím a prodávajícím výslovně neupravené v těchto podmínkách se řídí zákonem č. 89/2012, Sb., občanským zákoníkem (dále jen „OZ“).
    3. Je-li kupujícím spotřebitel (tedy každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná), řídí se vztahy mezi kupujícím a prodávajícím také ustanoveními § 2158 a násl. OZ, která upravují prodej zboží v obchodě a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dál jen „ZOS“).
    4. Je-li kupujícím podnikatel v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu svého povolání, řídí se vztahy mezi prodávajícím a kupujícím pouze OZ, přičemž takovýto kupující se nemůže domáhat žádných z ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek, které chrání spotřebitele či kupujícího, který není podnikatelem v rámci podnikatelské činnosti či samostatného výkonu svého povolání, či jim poskytují práva, které kupujícímu, který je podnikatelem v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu svého povolání, dle OZ nenáleží.
    5. Tyto podmínky jsou určeny primárně pro koupi zboží prostřednictvím internetového obchodu. Přiměřeně se použijí i na eventuální koupě zboží jiným způsobem.
  2. Uzavření a podmínky kupní smlouvy
    1. Kupní smlouvu je možné uzavřít zejména na dálku prostřednictvím internetového obchodu.
    2. V případě kupní smlouvy uzavírané na dálku představuje objednávka učiněná jejím odesláním v internetovém obchodě nebo prostřednictvím zákaznické linky návrh na uzavření kupní smlouvy. Objednávka je platná po dobu 7 dní a její obdržení potvrdí prodávající emailem. Kupní smlouva je pak uzavřena přijetím návrhu ze strany prodávajícího ve formě odeslání objednaného zboží. O odeslání zboží je kupující informován e-mailem.
    3. Prodávající dodává zákazníkům zboží pouze v množství obvyklém pro použití. V konkrétních případech (zejména při slevách či výprodejích) je prodávající oprávněn určit maximální množství, které lze dodat zákazníkovi.
    4. V internetovém obchodě (e-shopu) jsou uvedeny ceny zboží včetně daně z přidané hodnoty. Cena zboží zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazena na webových stránkách e-shopu. Kupující je povinen uhradit prodávajícímu i úhradu (poplatky) za kupujícím zvolený způsob dodání zboží. Veškeré ceny zboží včetně akčních platí do odvolání nebo vyprodání zásob.
    5. Objednávka zboží kupujícím je považována za řádnou pouze v případě, že kupující vyplní veškeré předepsané údaje a náležitosti uvedené v objednávkovém formuláři, resp. v jednotlivých krocích tvorby objednávky. Kupující má možnost před konečným potvrzením a odesláním objednávky tuto celou objednávku a v ní uvedené údaje zkontrolovat. Pokud kupující s objednávkou souhlasí a objednávka vyjadřuje jeho vůli, kupující příslušným tlačítkem potvrzením odešle objednávku prodávajícímu.
    6. Odesláním objednávky zákazník souhlasí se zasláním daňového dokladu v elektronické podobě. Daňový doklad bude zaslán elektronicky v emailu o expedici zboží.
    7. Prodávající oznámí kupujícímu doručení objednávky kupujícího prodávajícímu zprávou na emailovou adresu kupujícího. Tato zpráva prodávajícího potvrzující doručení objednávky kupujícího není přijetím objednávky ze strany prodávajícího a je pouhým potvrzením, že objednávka byla doručena prodávajícímu. Kupní smlouva mezi kupujícím a prodávajícím je uzavřena přijetím objednávky ze strany prodávajícího. Uzavřením smlouvy vznikají mezi kupujícím a prodávajícím práva a povinnosti z kupní smlouvy dle smlouvy, těchto všeobecných obchodních podmínek a platných právních předpisů.
    8. Prodávající není povinen objednávku kupujícího přijmout. Prodávající je oprávněn s ohledem na okolnosti objednávky (např. větší množství zboží, vyšší cena zboží) vyžadovat po kupujícím potvrzení objednávky prokazatelným způsobem, např. písemně či telefonicky.
    9. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    10. V případě, že si kupující nepřevezme zboží, které mu bylo dodáváno způsobem, který si kupující zvolil, dochází k zániku kupní smlouvy. Strany jsou povinny si vrátit vše, co si již navzájem plnily. Kupující je povinen prodávajícímu uhradit náklady vynaložené na dodávání zboží kupujícím zvoleným způsobem.
    11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
    12. Prodávající zákazníkům může poskytnout různé slevy a dárkové či jiné poukázky. Jejich užití se řídí pravidly, o kterých zákazníka v každém jednotlivém případě prodejce informuje. Neníli stanoveno jinak, lze každou slevu či dárkovou poukázku užít pouze jednorázově a na jeden nákup lze užít jen jednu poukázku téhož druhu. V případě, že je hodnota dárkové poukázky vyšší, než je hodnota celého nákupu, rozdíl se na novou poukázku nepřevádí a nevyčerpaná suma se zpětně neproplácí.
    13. V souvislosti s provedeným nákupem může být zákazníkovi zaslán třetí stranou hodnotící dotazník. Zákazník se tak může podělit o své zkušenosti s nákupem a zbožím s ostatními.
  3. Způsob platby a dodání
    1. Způsob platby a dodání je možné zvolit z nabízených možností. Před odesláním objednávky bude zákazník na zvolený způsob platby a dodání a na náklady s nimi spojené vždy upozorněn. V případě zvolení způsobu platby platební kartou bere zákazník na vědomí, že částka k úhradě bude z platební karty stržena přímo v okamžiku transakce.
    2. Uvedené dodací lhůty jsou pouze informativního charakteru a vycházejí z předpokládaných dodacích lhůt dopravců.
    3. Prodávající si vyhrazuje právo poskytnout dodání zboží ve vybraných případech zdarma.
  4. Odstoupení bez udání důvodu
    1. Spotřebitel je ze zákona oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené přes internet nebo telefonicky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení zboží. Prodávají nabízí možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu každému zákazníkovi, a to dokonce do 90 dnů od doručení zboží.
    2. Chce-li zákazník využít tohoto práva, je nezbytné prodávajícímu v uvedené lhůtě oznámit svoje rozhodnutí odstoupit od smlouvy. Nejvhodnější možností je kontaktovat prodávajícího na e-mailu nebo na tel. čísle dostupných na e-shopu prodávajícího.
    3. Je možné užít i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je možné nalézt zde.
    4. Pokud zákazník odstupuje od smlouvy, vrátí prodávající kupní cenu zboží. V případě odstoupení do 14 dnů od doručení zboží má zákazník nárok i na náhradu nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. V případě pozdějšího odstoupení od smlouvy prodávající vyplatí pouze kupní cenu zboží. Uvedené peněžní prostředky prodávající vrátí bezodkladně, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení. S platbou však je možné v souladu se zákonem počkat, dokud zboží není vráceno prodávajícímu. K platbě bude užit stejný platební prostředek jako při placení kupní ceny zákazníkem, nedohodnou-li se strany jinak.
    5. Zboží je potřebné bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení, zaslat na adresu prodávajícího.
    6. Prodávající si dovoluje upozornit, že zákazník podle zákona odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (např. použije-li zákazník parfém i potom, co jej už jednou zkusil).
    7. Dále prodávající upozorňuje, že zákazník není oprávněn odstoupit od smlouvy u zboží vyrobeného podle speciálních požadavků nebo zboží přizpůsobeného osobním potřebám (např. v případě gravírovaného obalu) a u zboží, které bylo vyňato z uzavřeného obalu, a které není možné vrátit z hygienických důvodů (např. při otevření kosmetických přípravků a jiného zboží, které přichází do přímého styku s pokožkou). Dále prodávající upozorňuje, že není možné odstoupit od smlouvy o službě dárkového nebo ekologického balení, jakmile je zboží již zabaleno a služba tím pádem poskytnuta (k poskytnutí služby dárkového či ekologického balení přistupuje prodávající bezodkladně po učinění objednávky, zvolí-li si zákazník v objednávce tuto službu). Prodávající je přesvědčen, že i s přihlédnutím ke Směrnici Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES z 20.5.1997, podle které nesmí spotřebitel uplatnit právo odstoupit od smlouvy u smluv o dodávce zboží, které nemůže být pro svůj charakter vráceno, je nutno mezi zboží, které podléhá rychlé zkáze, resp. zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit, ohledně něhož nemůže dle § 1837 OZ, spotřebitel odstoupit od smlouvy, zahrnout také veškeré erotické pomůcky, spodní prádlo a kosmetiku, pokud nejsou v originálním obalu, neboť takovéto zboží s ohledem na obecně sdílené hygienické a zdravotní nároky podléhá rychlé zkáze a jeho charakter neumožňuje jeho vrácení.
  5. Reklamace
    1. Má-li zboží při dodání vadu, prodávající se může se zákazníkem domluvit na kompenzaci ve formě poukázky. Dále je zákazník oprávněn požadovat odstranění vady prostřednictvím náhradního dodání nebo opravy. V případě, že by takové odstranění vady bylo pro prodávajícího nemožné nebo nepřiměřené, je zákazník oprávněn požadovat slevu z kupní ceny, a pokud jde zároveň o významnou vadu, může i odstoupit od kupní smlouvy. Tato práva má zákazník i v případě, že se uvedená vada projeví později.
    2. Za vady na zboží odpovídá prodávající, projeví-li se po dobu dvou let od dodání zboží, nebo do data použitelnosti uvedeného na obale zboží.
    3. Za vadné se považuje zejména zboží, které nemá obvyklé či prezentované vlastnosti, neslouží svému účelu, neodpovídá požadavkům právních předpisů či nebylo dodáno ve sjednaném množství. Prodávající upozorňuje, že zvýšenou citlivost či případ alergické reakce na dodané zboží nelze samu o sobě považovat za vadu zboží. Stejně tak za vadu zboží nelze považovat nedostatky v dárcích a jiném bezúplatném plnění, které poskytuje prodávající nad rámec Vaší objednávky. Obrázky zboží v internetovém obchodě mají ilustrativní charakter a nepředstavují závazné zobrazení vlastností zboží (obal zboží se může například lišit z důvodu změny obalu výrobcem).
    4. Veškeré dotazy ohledně reklamace je možné zaslat na e-mail dostupný na webových stránkách prodávajícího. Reklamované zboží je potřebné zaslat na adresu prodávajícího společně s vyplněným reklamačním formulářem, který je možné nalézt zde.
    5. O průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení či zamítnutí bude prodávající zákazníka informovat prostřednictvím e-mailových nebo textových zpráv, či telefonicky.
    6. O reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady nebude trvat déle než 30 dní. V opačném případě je zákazník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy. Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné, aby zákazník poskytl potřebnou součinnost.
    7. Náklady spojené s vrácením zboží hradí v případě oprávněné reklamace prodávající.
  6. Závěrečná ustanovení
    1. Jakékoliv změny tohoto nákupního řádu nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na eshopu prodávajícího. V případě, že jakékoliv ustanovení těchto obchodních podmínek je nebo se stane neplatným, neúčinným a / nebo nevykonatelným, není tím dotčena platnost, účinnost a / nebo vykonatelnost ostatních ustanovení, pokud to nevylučuje ve smyslu příslušných právních předpisů samotná povaha takového ustanovení.
    2. Subjektem mimosoudního řízení v případě sporu, případně subjektem k vyřizování stížností zákazníků, je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz, zřízená zákonem č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, na kterou se zákazník může obrátit přes e-podatelnu na webových stránkách České obchodní inspekce. Dále je možné spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy.
    3. Tyto obchodní podmínky jsou platné od 16. června 2024.